Generare de ordine de plata

Flex Salarii tine evidenta platilor si genereaza ordine de plata care pot fi importate in aplcatiile de ebanking pentru
- plata salariilor prin generarea cate unui OP pentru fiecare salariat
(acceptata / utila la unele banci, unde nu se comisioneaza fiecare OP
in parte)
- plata salariilor pentru unele banci în sistem de "batch" dacă exista
convenție de plată salarii semnata cu banca respectiva) - mod prin
care se genereaza practic un singur OP + un desfasurator intr-un
format specific bancii cu toti salariatii carora li se incarca
conturile bancare la acea banca
- plata taxelor catre stat (impozit, pensie si sanatate, contributie asiguratorie)
- evidenta si plata unor contributii facultative la Pilonul 3 de Pensii private si la asigurari de sanatate private
- plata in conturile salariaților a unor venituri de alta natura decat
venituri salariale (exemplu se pot oferi cadouri in bani pentru copiii
salariatilor de paste si craciun in conditiile codului fiscal)
- virarea de sume in conturi de garanții deschise special la banca
pentru salariatii cu gestiuni carora trebuie sa li se retina garantii
- virarea popririlor pe salarii in conturile executorilor
judecatoresti sau virarea unor alte retineri programate (exemplu
pensie alimentara) in diverse conturi.
- generarea de fișiere speciale pentru încărcarea cardurilor de
tichete de masă, vouchere de vacanta, vouchere cadou emise de Edenred

Toate platile sunt calculate si evidentiate defalcat pe centre de cost.
Se pot genera usor ordine de plata de salarii sau taxe cu plata din conturi distincte ale firmei pentru anumite centre de cost (util spre exemplu in situatia in care firma acceseaza fonduri europene pentru care a deschis conturi bancare dedicate per proiect/centru de cost, motiv pentru care se vor face platile fractionat din diverse conturi ale firmei specifice fiecarui centru de cost).

Pentru afisarea situatiei de plata salarii / taxe / contributii facultative, se va accesa menu-ul Viramente -> butonul Viramente V2. Ecranul ViramenteV2 are cate o pagina (sectiune) pentru fiecare tip de debit (salarii / taxe / contributii facultative). 

Plata contributiilor facultative
Pentru a putea efectua platile facultative la Pilonul 3 de pensii sau la Asigurarile private de sanatate (suportate de salariat sau angajator), trebuiesc indeplinite urmatoarele conditii:
- contributiile facultative vor fi introduse in sectiunile dedicate angajamentelor de contributie facultativa din menu-ul Contracte de munca (nu vor fi introduse drept popriri)
- la introducerea contributiilor facultative, se va defini cel putin o perioada de repartizare pe centre de cost si se va specifica centrul de cost (sau schema de repartizare pe mai multe centre de cost) din care va fi sustinuta cheltuiala respectiva
- la introducerea contributiilor facultative, se va alege furnizorul de asigurari de sanatate / administratorul fondului de pensie privata din lista. Daca firma respectiva nu este in lista, se va adauga partenerul respectiv si se vor completa denumirea, codul fiscal si contul iban in care se vor face platile. Pentru firmele care sunt deja definite, pentru modificarea datelor acestor firme (exemplu pentru schibmarea contului IBAN in care se fac platile) se acceseaza butonul Beneficiari din menu-ul Viramente.

 

Plata taxelor catre stat
Pentru a putea efectua platile taxelor catre stat, trebuiesc indeplinite urmatoarele conditii:
- pentru fiecare cont bancar distinct din trezorerie in care se platesc taxe (pt Asigurari sociale si de sanatate si impozit respectiv pentru CAM) se vor defini Beneficiari noi in nomenclatorul de Beneficiari Plati accesibil in menu-ul Viramente prin click pe butonul Beneficiari
- chiar daca firma nu are puncte de lucru ci doar Sediu central, se acceseaza lista punctelor de lucru in menu-ul Administrare Firma -> Puncte de lucru. Pentru randul corespunzator Sediului Central, se va completa codul fiscal al firmei si se vor configura conturile in care se platesc contributiile prin alegerea din conturile definite anterior in nomenclatorul de Beneficiari. Pentru firmele care au mai multe puncte de lucru definite la ANAF, se vor adauga toate punctele de lucru cu codurile lor fiscale specifice si se va completa doar contul destinatie de trezorerie (diferit in functie de localitate) in care va fi platit impozitului pe salarii. In cazul in care contul specific acelei localitati nu se regaseste in lista de beneficiari, se va adauga un nou beneficiar cu specificarea unui nume distinct (de exemplu Impozit pe Salarii Ploiesti).